kelab blogger ben ashaari, KBBA,

23 May 2012

Dah bayar hutang ke belum?




Hai, korang, sihat ke hari ni? Hope sihat walafiat okeh. Cer teka hari ni berape hari bulan? Oloh, tu pun nak tanya ke? Hari ni 23 MEI lah. Bersamaan 2 REJAB. Ada yang tak ingat hari bulan ek?

Okeh. Perasan tak? 1 minggu lagi nak masuk bulan jun dah. Pastu julai. Hrmm…cepat betul masa berlalu kan? Tupp..tupp…dah nak masuk ramadhan balik dah. Bila ramadhan tu faham-faham jelah kan. Bermakna raya pun tak lama lah tu.

Sebelum ramadhan muncul. Me nak tanya. Dah bayar hutang ke belum? Ooo…buat-buat lupa ya. Cer ingat balik…cer ingat balik…Ada hutang tak? Bukan hutang duit la. Hutang puasa! Dah ganti ke belum? Kita orang pompuan ni, mesti wajib ada yang tertinggal kan. kitakan dapat cuti ABC tetiap bulan.


  ABC : Allah Bagi cuti !! 
istilah anak sedara jaa. Syasya halim. Muehehe.


Tapi me tahun lepas untung. tinggal sehari je. Eh, jangan la gelak. Jaa kan peknen 7 bulan masa tu. So, ada satu kali tu muntah-muntah teruk. Sampai lembik tak bermaya. So, terpaksa la bukak. Masa bukak tu pun dah lewat dalam pukul 3. Kira puasa ¾ hari dah tu. Hehe. Aci tak?

Family me sibuk duk ganti puasa sekarang. Especially, syahrul. Entah berapa hari dia ter’tinggal’ tak pulak me tanya. Ayah me la duk teman dia puasa. Eleh. Tu pun nak berteman. Jeles weh!

Eh, korang tema apa raya tahun ni? Merah? Biru? Hijau? Kuning? Haa…cer citer…cer citer…nak tau jugak. Jangan cakap hitam sama macam me sudah lah! Hehe. Me hitam tau. Nak tau baca *SINI*





20 comments:

  1. laila dh bayar dh tapi tingal 1 hari lagi hihi tq sebab ingatkan . jemput ke blog laila http://impianperasaanhidpku.blogspot.com/2012/05/adakah-moody-itu-indah.html

    ReplyDelete
    Replies
    1. wah. bgus la tggl 1 hari je lagi.
      kena cpt2 ganti tu puasa dah dekat.

      Delete
  2. Follow u back... Hutang tahun lepas x byr lg nih, time tu tgh muntah teruk... Nk kena byr cepat2 ni...F

    ReplyDelete
    Replies
    1. berapa hari? byk ke?
      smoga berjaya hehe.

      Delete
  3. hutang? jap jap pk .. ada ke utang eh ? hhaha lupaa

    ReplyDelete
  4. HUtang PTPTN je x bayar lagik.. eh, xde kne mgena dengan entry... hohoho... Okei, sila jelaskan ye sape2 yang belum jelaskan hutang2 tu.. hehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. korn ade hutang tak? hehe...
      mane ler tau. kot2 terkantoi sehari dua! muehehe.

      Delete
  5. wah kalau soal bayar utang ini sudah, tapi gak pernah lunas, maklum, namanya kredit, jadi dicicil tiap bulan...hehehehe...
    tapi kan saya gak utang sama kamu
    okey sobat, silahkan mampir ditunggu nih...
    jangan lupa...

    ReplyDelete
    Replies
    1. hutang wajib dibayar walau tak dituntut.
      hutang puasa opkos la WAJIB!

      Delete
  6. baru je hbes isnin rtu..alhamdulillah.. :)

    ReplyDelete
  7. hehehe.. ckj da ganti da sekali dengan puasa nam thn lepas.. hehe..

    ReplyDelete
    Replies
    1. hebat la ckj. jaa x penah posa 6. tak tahan dugaan! haha. byk open house.

      Delete
  8. alamak,,belum ganti lagi 4 hari..huhu....nway,,,tq betulkan ejaan polymagi tu..haha..tersasul pulak tulis..hee

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahahhaa. polymagi? ermm..goreng pun sodap tuh! muehehe..

      Delete
  9. tetiba terus ja hati ni meloncat2 !
    tak sabar2 nak rayaaaa !!! yipppy~

    ReplyDelete

DISCLAIMER : Pemilik blog tidak akan bertanggungjawab terhadap sebarang komen negatif yang berunsur fitnah dan penipuan yang diberikan oleh pembaca blog ini. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda pada post ini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

DISCLAIMER : Pemilik blog tidak akan bertanggungjawab terhadap sebarang komen negatif yang berunsur fitnah dan penipuan yang diberikan oleh pembaca blog ini. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda pada post ini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...