kelab blogger ben ashaari, KBBA,

21 July 2013

Ikan Keli Goreng Berlado



ikan keli goreng, ikan keli tumis berlada, ikan keli goreng sambal, ikan keli berlado, cara masak ikan keli, telor ikan keli, gambar ikan keli, harga ikan keli,

Cara Nak Buat Bahan Tumis Berlada :

1. blend bwg putih, bwg merah, halia, cili padi dan cili merah bersama sebijik tomato.
2. kemudian tumis bahan blend tadi sehingga benar-benar garing.
3. masukkan garam, ajino, gula dan sedikit cuka.

ikan keli goreng, ikan keli tumis berlada, ikan keli goreng sambal, ikan keli berlado, cara masak ikan keli, telor ikan keli, gambar ikan keli, harga ikan keli,


lepas tu goreng ikan keli sehingga garing.
(tips buang lendir ikan keli : rendam dalam air yg diletak sedikit cuka)


ikan keli goreng, ikan keli tumis berlada, ikan keli goreng sambal, ikan keli berlado, cara masak ikan keli, telor ikan keli, gambar ikan keli, harga ikan keli,


 lepas tu gaul ikan bersama bahan yang dah siap ditumis tadi....
gaul tanpa bukak api pun okeyyy.... (boleh jer gaul masa nak makan)
selamat mencuba!!


6 comments:

  1. Aduhhh byknye entri mkn..mujur dah berbuka..haha..deqla kureng mkn ikan keli...

    ReplyDelete
  2. m3h selalu gak masak mcm ni..kalo pakai cili padi pun sedap..yg x suka tu bile grg keli meletup..

    ReplyDelete
  3. lado nya tu yg menggoda.. nyummm..

    ReplyDelete
  4. Ikan keli pun kite sebat gak. Hehe~

    ReplyDelete

DISCLAIMER : Pemilik blog tidak akan bertanggungjawab terhadap sebarang komen negatif yang berunsur fitnah dan penipuan yang diberikan oleh pembaca blog ini. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda pada post ini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

DISCLAIMER : Pemilik blog tidak akan bertanggungjawab terhadap sebarang komen negatif yang berunsur fitnah dan penipuan yang diberikan oleh pembaca blog ini. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda pada post ini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...