kelab blogger ben ashaari, KBBA,

19 July 2013

Kerabu Perut Lembu Yang Mudah


kerabu, kerabu perut, kerabu perut lembu, cara nak buat kerabu, kerabu bacang, kerabu kaki ayam, kerabu mangga, kerabu pauh, kerabu yang sedap,


cara nak buat kerabu perut :

1. tumbuk lada hitam, bwg merah dan isi ikan rebus dan kelapa goreng.
2. hiris cili padi, bwg besar, daun kesum, kacang panjang dan timun batang.
3. masakkan santan pekat bersama sedikit air (panaskan sekejap aje)
4. campur kan bahan no.1-3 kedalam perut lembu yang dah siap dihiris.
5. masukkan garam, gula, ajinomoto, perahan limau nipis. then siap!!!


selamat mencuba!!

3 comments:

  1. sedap jugak ni.. perut lembu cicah air asam je dah sedap..

    ReplyDelete
  2. rajin betul jaa masakkan.. :)
    kerabu perut ni nur jarang mkn....

    tgk jaa masak ni terliurlah pulakkk

    ReplyDelete
  3. Kerabu perot ni mak deqla suka sgt buat lg2 masa arwah ayah deqla ada dulu..mmg feveret dorang..

    ReplyDelete

DISCLAIMER : Pemilik blog tidak akan bertanggungjawab terhadap sebarang komen negatif yang berunsur fitnah dan penipuan yang diberikan oleh pembaca blog ini. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda pada post ini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

DISCLAIMER : Pemilik blog tidak akan bertanggungjawab terhadap sebarang komen negatif yang berunsur fitnah dan penipuan yang diberikan oleh pembaca blog ini. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda pada post ini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...