kelab blogger ben ashaari, KBBA,

21 July 2013

Masak Lemak Cili Api Telor Ikan



telor ikan masak lemak cili api, cara nak masak telor ikan, telor ikan keli, telor ikan tenggiri, gulai telor ikan, kari telor ikan, resepi,


Cara Nak Buat Masak Lemak Cili Api :

1.  blend bawang merah, kunyit, lengkuas, cili padi ngn santan pekat.
2. bubuh bahan blend dalam periuk bersama sedikit air, garam dan asam keping.
(kena kacau always yer, jangan leka nanti santan berketul)
3. bila dah mendidih masukkan telor ikan. gula, ajino, cili hijau dan serai (ketuk)


telor ikan masak lemak cili api, cara nak masak telor ikan, telor ikan keli, telor ikan tenggiri, gulai telor ikan, kari telor ikan, resepi,


hrmmm... seeee? dah pongg siap.... kejap aje! kekeke... korang tahu tak, jaa suka telor ikan yang terbukak (yg pecah-pecah tu). tapi en.suami lak suka yang tak pecah... so kami tak perlu nak gaduh. win-win situation. sebab kedua-dua nya ada. hikhik... yang pecah tu bukan jaa pecahkan tau. dia terbukak ngan sendirinya... so, selamat mencuba rakan-rakan ku!!!


6 comments:

  1. Semua ni jaa yg masak ye..wahhh rajin..deqla pun pnh wat telor masak lmk cili api ni..dulu2 tgk mak suka buat tu yg belajor...hihi

    ReplyDelete
  2. er..x pernah buat lg resepi ni jaa..biasa m3h buat masak lemak cili api telur itik..

    ReplyDelete
  3. sedapnya telor ikan.. lama tak makan..

    ReplyDelete
  4. Nur kan, kalau telur ikan lebih suka goreng garing...
    sedap :)

    ReplyDelete
  5. Nampaknya Sedap
    Terima kasih atasa recipenya :)

    ReplyDelete

DISCLAIMER : Pemilik blog tidak akan bertanggungjawab terhadap sebarang komen negatif yang berunsur fitnah dan penipuan yang diberikan oleh pembaca blog ini. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda pada post ini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

DISCLAIMER : Pemilik blog tidak akan bertanggungjawab terhadap sebarang komen negatif yang berunsur fitnah dan penipuan yang diberikan oleh pembaca blog ini. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda pada post ini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...